Nowa wersja Comarch ERP Optima 2019.5.1

Comarch ERP Optima

Nowa wersja Comarch ERP Optima 2019.5.1

 2019

 

Szanowni Państwo informujemy o udostępnieniu nowej wersji ERP Optima 2019.5.1. Kolejna odsłona niesie ze sobą ponad 90 nowości, które ułatwią i przyspieszą pracę z programem.

 

Do jednych z ważniejszych należy możliwość obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych i dostosowanie programu do obowiązujących przepisów prawa. Dane będą przenosić się automatycznie do aplikacji Comarch PPK, której aktualizacja pojawi się na początku lipca.

 

  Grafika 1. Sekcja „Pracownicze Plany Kapitałowe” w zakładce 7.PPK/Dodatkowe.

 

 

Usprawnienia w Comarch ERP Optima 2019.5.1 związane ze zmianami w przepisach:

 

  • umożliwiono naliczanie deklaracji ZUS RIA,
  • wprowadzono wydruki Eko dla podatników rozliczających się metodą kasową,
  • udostępniono możliwość wysyłania plików JPK_VAT za pomocą podpisu niekwalifikowanego,
  • umożliwiono import Faktur Zakupu oraz dokumentów korygujących zakup w formacie PEF(Platforma Elektronicznego Fakturowania),
  • dodano wydruk zawierający informację o okresie przechowywania dokumentacji pracownika,
  • umożliwiono naliczanie zajęć wynagrodzeń dla zleceniobiorców z zastosowaniem ograniczeń wynikających z Kodeksu pracy,
  • dodano wydruk Świadectwa jakości paliw stałych.

 

 

Wśród wielu nowości na szczególną uwagę zasługuje możliwość bezpośredniej wymiany danych z bankami: mBank (system mBank CompanyNet) i Bankiem Millennium (poprzez usługę Millnet Link). Dzięki tej usłudze w sposób łatwy i szybki użytkownicy mogą sprawdzić stan na swoich kontach bankowych, wysyłać i podpisywać przelewy krajowe  (w tym split payment i do ZUS), podatkowe, zagraniczne oraz SEPA. Dodatkową funkcją w obrębie wymiany danych jest import historii operacji z rachunku w banku wraz z automatycznym rozliczeniem tych płatności.

 

Ponadto w formacie elektronicznej wymiany danych z bankami wprowadzono kilka zmian:

 

  • zmiana nazwy formatu dla BNP Paribas i dla klientów byłego banku Raiffeisen,
  • możliwość ustalenia separatora dziesiętnego dla kwoty VAT,
  • pojawienie się dwóch nowych formatów przelewów: mBank WebService i Millenium WebService

 

 

Comarch ERP

Grafika 2. Format wymiany przelewu WebService.

 

 

 

Warto podkreślić, że firma Comarch postawiła na dynamiczny rozwój usługi Comarch OCR. Usługę poszerzono o możliwość tworzenia faktur zakupu i sprzedaży w rejestrze VAT na podstawie skanów dokumentów umieszczonych w Obiegu Dokumentów. Po rozwinięciu menu przy ikonie Comarch Optima do wyboru są operacje: Wybierz dokumenty z dyskuWybierz dokumenty z Obiegu Dokumentów oraz Oznacz dokumenty jako zweryfikowane.

 

 

Comarch ERP Optima 2019.5.1

Grafik 3. Menu ikony OCR.

 

 

Nie sposób wymienić wszystkie funkcjonalności jakie oferuje najnowsza wersja Comarch ERP Optima, natomiast chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na kilka istotnych nowości, które usprawniają pracę i wzbogacają system m. in:

 

  • szersze możliwości filtrowania po nagłówkach kolumn na listach w programie,

 

 

Grafika 4. Opcje filtrowania.

 

  • definiowanie nieograniczonej ilości atrybutów dla pozycji na wszystkich dokumentach handlowych i magazynowych,
  • usprawnienie dodawania i edycji atrybutów,
  • zapisywanie na karcie kontrahenta historii weryfikacji statusu w bazie VIES,
  • umożliwienie zmiany udziałów w ciągu miesiąca na formularzu kwot indywidualnych wspólnika oraz wyliczenie na ich podstawie zaliczki na PIT-28, PIT-36 oraz PIT-36L,
  • konfiguracja z poziomu Comarch ERP Optima harmonogramu automatycznego tworzenia kopii baz danych na Comarch IBARD, bez konieczności przełączania się na inną aplikację.

 

Grafika 5. Tworzenie automatycznej kopii baz danych.

 

  • dodanie nowych raportów w module Analizy BI in.: „1.14. Informacje o firmie” przydatne dla biur rachunkowych czy „4.3.18. Obroty i salda na kontach w zakresie dat”. Wprowadzono również szereg zmian w raportach księgowości mających na celu uporządkowanie zawartych w nich informacji.

 

 

Zachęcamy Państwa do obejrzenia filmów instruktażowych, które szczegółowo wyjaśniają wybrane funkcjonalności wprowadzone w najnowszej wersji programu. Aby zobaczyć prezentację wystarczy kliknąć w wybrany temat:

 

PŁACE I KADRY

 

  1. Obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych

 

KSIĘGOWOŚĆ

 

  1. Księgowanie PPK.
  2. JPK – podpis niekwalifikowany.
  3. Powiązanie planu kont z zestawieniami.
  4. OCR z i bez obiegu dokumentów.
  5. Zmienne udziały właściciela.

 

WSPÓLNE

 

  1. Konfiguracja tworzenia kopii bazy danych na IBARD.

 

Natomiast w celu zapoznania się szczegółowo z nowościami w poszczególnych modułach prosimy kliknięcie w przycisk poniżej.