Nowa wersja Comarch ERP Optima
2018
Możemy poinformować już o dostępnych nowych wersjach Comarch ERP Optima 2019.0.1 i Comarch HRM 2019.0.1.
Nowa wersja ERP Optima to wprowadzonych 110 nowości i ulepszeń. Zostały uwzględnione zmiany w przepisach prawnych oraz dodane elektroniczne teczki pracowników. System Comarch ERP Optima cieszy się rosnącą popularnością. Szczególnie wpływ ma na to niezawodność systemu i zawsze dostępna aktualna wersja.
Teraz przedstawimy nowości jakie zostały wprowadzone. W związku z ciągłością historyczną firmy, ERP Optima ze względu na to umożliwia zapisanie danych firmy z różnymi datami ich obowiązywania. Pomoże to w pobieraniu prawidłowych danych przedsiębiorstwa na dokumenty i wydruki generowane przez program. System pozwala teraz na automatyczne pobieranie wskaźników kadrowo-płacowych i księgowych z serwera Comarch już podczas logowania do programu. Jeśli parametr zostanie odznaczony działanie nie będzie wykonywane.
Użytkownik ma teraz możliwość uzupełniania opisu analitycznego w dokumentach handlowych. Może to wykonać ręcznie lub wygenerować wcześniej zdefiniowany opis na towarze za pomocą przycisku w programie lub klawiaturze <F8>. Aby opis ze słownika przeniósł się w całości przede wszystkim należy ustawić takie same wymiary na słowniku, jak na dokumencie, na którym wybierany jest słownik. Wprowadzono także usprawnienie w generowaniu autorskich oraz wzorcowych zestawień finansowych. Po wybraniu zielonego plusa na liście zestawień księgowych pojawia się okno Kreowanie zestawień finansowych i z tego miejsca użytkownik ma możliwość wskazania, jakie zestawienia chce dodać.
Na formularzach dokumentów handlowo-magazynowych wprowadzono możliwość zmiany kolejności pozycji przez mechanizm „drag & drop”. Godna szczególnej uwagi integracja z Pocztą Polską, także możliwość zapisu Faktury zaliczkowej do bufora.
Nowe możliwości programu związane ze zmianami w przepisach:
- Zaktualizowano wzór dokumentu elektronicznego do wysyłki deklaracji VAT-7(18) oraz VAT-7K(12) do systemu e-Deklaracje oraz nowy formularz deklaracji VAT-8,
- E-Teczki – nowa funkcjonalność elektronicznej teczki pracownika, przede wszystkim ma na celu prowadzenie i przechowywanie akt pracowniczych,
- Druk ERP-7 zaktualizowano do nowego obowiązującego wzoru,
- Kontrola limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego w obrębie danego okresu zasiłkowego – wyświetla się liczba dni wykorzystanych do tej pory podczas wprowadzania zwolnienia chorobowego,
- Wprowadzono kontrolę wykorzystania urlopu wypoczynkowego dla pracownika tymczasowego oraz podejmującego pierwszą pracę po upływie miesiąca pracy.
Analizy BI rozbudowano o nowe raporty jak: Sprzedaż ze stanem magazynowym, Analiza ABC oraz Dokumenty PWP. Dodano możliwość wysłania na urządzenie mobilne informacji o anonimizacji kontrahenta i/lub osoby kontaktowej przez Comarch Mobile Sprzedaż. W module można również synchronizować parametr split payment pomiędzy aplikacjami na kontrahencie.
W Comarch HRM zmiany widać już od strony startowej, wzbogacono o możliwość planowania nieobecności z kalendarza tygodniowego. W panelu powiadomień dodano alerty o upływającym terminie: badań okresowych, uprawnień pracowników, oceny okresowej. Użytkownik otrzymuje jeszcze więcej informacji o dokumentach: udostępnionych w Intranecie, czy wydrukach przygotowanych dla niego z bazy danych programu Comarch ERP oraz ofertach pracy w rekrutacji wewnętrznej.
Z aplikacji można zaplanować urlop opiekuńczy oraz dodać załączniki do delegacji, znajdującej się w buforze lub z zaakceptowanym poleceniem wyjazdu.
O wszystkich szczegółowych zmianach możecie Państwo przeczytać na stronach Comarch ERP Optima 2019.0.1 oraz Comarch HRM 2019.0.1.