Rozwijające się firmy coraz chętniej korzystają z nowych kanałów dystrybucji. Na pewno w tym obszarze duże znaczenie ma sprzedaż internetowa. Z końcem 2017 roku wartość rynku eCommerce oscylowała w granicach 40 mld złotych. Jak podaje raport E-commerce ze stycznia 2018 roku, wartość w roku bieżącym może przekroczyć 50 mld, a za dwa lata nawet dojść do 70 mld zł. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się w Polsce gałęzi handlu.
Polacy wydają w sieci coraz więcej. 30% zamówień rodzimych konsumentów mieści się w przedziale 201-500 zł, jak podaje badanie przeprowadzone przez Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Natomiast ponad 50% wszystkich transakcji przekracza kwotę 100 zł. Na poniższej tabeli przedstawiliśmy zestawienie 10 najczęstszej odwiedzanych e-sklepów pod względem oferowanego asortymentu.
Dynamika wzrostu może osiągnąć 11 proc. w 2018 r. Wynika on głównie z powodów jakich Klienci wybierają sklepy internetowe. To, co nimi kieruje to m.in.: wygoda użytkowania i korzystania z e-sklepu, brak skomplikowanych akcji przy całym procesie zakupowym oraz oszczędność czasu. Często również ceny są zdecydowanie niższe niż w sklepach stacjonarnych.
Idąc za prognozami interaktywnie.com, platformy sprzedaży B2B również będą się rozrastać i dorównywać sektorowi B2C. Należy brać pod uwagę wiele zmiennych w tym modelu jak: adresy dostaw, ceny promocyjne, systemy rabatowe czy terminy płatności. Warto wtedy pomyśleć o dedykowanych do tego rozwiązaniach, które mogą usprawnić przesyłanie takich danych i wyeliminowanie pomyłek. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach z wdrożeń systemów ERP i usprawnianiu procesów biznesowych stworzyliśmy kompletne rozwiązanie OS eCommerce WebService do integracji i automatyzacji procesów ERP z eCommerce.
Proces wspierany przez aplikacje OS eCommerce WebService został przedstawiony na poniższym schemacie.
gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
OS eCommerce WebService to rozwiązanie do integracji dowolnej platformy eCommerce z systemami ERP poprzez udostępnione metody WebService’u. Podstawowe funkcjonalności spełniające potrzeby B2C mogą być rozszerzone o wymianę informacji przydatnych przy transakcjach B2B. Rozwiązanie zapewnia wielojęzyczność i obsługę wielu sklepów w jednej bazie ERP.
Z OS eCommerce WebService korzystają już: www.zasmakujradosci.pl, www.peka.pl, www.panpablo.pl, www.sportofino.pl. Są to nasze autorskie produkty, więc udoskonalamy je pod potrzeby i oczekiwania Klientów. Czekamy na opinie i propozycje.